INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Od września 2009 roku zaczęła obowiązywać w szkołach nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego. Aby ułatwić proces jej wprowadzania do szkół podstawowych Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało projekt: Indywidualizacji procesu nauczania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego
i wraz z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego uwzględniono realizację przedmiotowego projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój kształcenia i kompetencji w regionach, Poddziałanie9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Celem projektu jest przygotowanie szkół podstawowych do realizacji nowej podstawy programowej w klasach I-III, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdego ucznia.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W związku z powyższym w roku szkolnym 2012/2013 w naszej szkole realizowany jest projekt Nowoczesna Edukacja w Gminie Dobrzyca.
W ramach projektu finansowane są w naszej szkole zajęcia dodatkowe, będące kontynuacją indywidualizacji pracy z uczniem w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Są to:
- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
- Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
INFORMACJE O PROWADZONYCH ZAJĘCIACH
Prowadząca: Izabela Wochna
Rodzaj zajęć: Zajęcia dla dzieci w z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji.
- Na zajęcia przeznaczono 30 godzin lekcyjnych. Odbywają się w poniedziałki na 7 godzinie lekcyjnej i w co drugą środę na 6 godzinie lekcyjnej.
Uczęszcza jedna uczennica z klasy II.
Prowadząca: Izabela Wochna
Rodzaj zajęć: Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
- Na zajęcia przeznaczono 30 godzin lekcyjnych. Odbywają się we wtorki i w co drugą środę na 6 godzinie lekcyjnej.
Uczęszcza jedna uczennica z klasy II.
Prowadząca: Renata Jędrzejewska-Giera
Rodzaj zajęć: Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
-Na zajęcia przeznaczono 30 godzin lekcyjnych. Odbywają się w środy na 6 godzinie lekcyjnej i w piątki na 6 godzinie lekcyjnej.
Uczęszcza dwóch uczniów z klasy I i jeden uczeń z klasy II.
W ramach projektu baza szkoły została doposażona w materiały dydaktyczne wynikające z procesu indywidualizacji oraz specjalistyczny sprzęt odpowiedni do rozpoznanych potrzeb i zaplanowanych zajęć dodatkowych.